9-mesečni “post” = dolga in zahtevna pot nazaj

9-mesečni “post” = dolga in zahtevna pot nazaj

Posted by on 16:41 in Nosečke in bodoče mamice | 0 comments

Zadnji teden sem preživel z boljšo polovičko na enem izmed hrvaških otokov. Moram se pohvaliti, saj sem zadel najboljše obdobje v letošnjem poletju – 8 dni konstantnega idiličnega vremena in sončka, noro! No, družbo so mi delali penzionerji in mlade družinice. In moram priznati, lepo je občudovati ta mini kaos na plaži.. Res pa je tudi, da je ogromno mladih mamic, ki se v svoji koži ne počutijo udobno, kar je bilo več kot očitno.

 

“O čem pravzaprav govoriš, Davor??!” – in ja, I don’t blame you.. :)

Govorim o obdobju, katerega se veseli (ali pa tudi ne najbolj) vsaka pripadnica nežnejšega spola: o nosečnosti oziroma 9-mesečnem rollercoasterju vse do poroda in obdobju, ki sledi..

 

Prekomerna teža, moram jesti za dva, po vsakem porodu imam 5kg več na tehtnici, hormonsko neravnovesje, strije, odvečna koža  in “NIKOLI več  ne bom izgledala, kot pred nosečnostjo..” ter še kaj podobnega so verjetno pogoste misli pri nosečkah. Ampak, je vse to res? Ali vse to 100% drži?

No, če sem povsem iskren, ni nič od tega res.. a samo in le v primeru, da ste redno aktivne in imate kontrolo nad vašo prehrano (in življenjem na splošno!).

 

Jesti za dva? Res je, da se vnos kalorij posledično poveča, ampak to ne pomeni dodatne vreče čipsa in sosedovega bureka ter posledično 20kg več na tehtnici! V primeru, da dobite dodatno energijo iz pesti makadamije, borovnic in grškega jogurta, pa je situacija drugačna, telo vam bo hvaležno. Če dodate temu še trening 2-3x tedensko (prilagojen vsakemu tromesečju), lahko rečete adijo vsem strijam, odvečni koži in problemom s kilogrami.. I guarantee it!

 

Če sem popolnoma iskren, se pretirano ne bom ukvarjal z napotki o prehrani mamic oz. soon to be mommies :) To je domena našega dr. Feelgooda. Sam pa vam bom danes podal nekaj tehtnih razlogov, ZAKAJ BITI AKTIVEN PRED IN MED NOSEČNOSTJO?

 

  • ZDRAVJE VAŠEGA OTROKA SE ZAČNE DANES! Če to ni dovolj velik razlog, da opustite industrijsko predelano hrano in se začnete gibati, potem – iskreno – ne vem, kaj je.
  • Z rednim treningom pred in med nosečnostjo boste po porodu lažje (hitreje) prišle do želenega telesa. Mišice imajo dovolj dober spomin, kar je tudi razlog, da fit ljudje hitreje pridejo do stare “forme”.
  • Imele boste manj simptomov, povezanih z nosečnostjo, kot so npr. bolečine v predelu križa, insomnije, utrujenosti, vrtoglavic, nekontroliranega uriniranja, zaprtosti in manj krčnih žil.
  • Zaradi vadbe (in nosečnosti same po sebi) se poveča cirkulacija krvi in občutile boste manj otekanja sklepov, česar boste izjemno vesele, ko vstopite v 3. tromesečje.
  • Vaše telo bo kopičilo manj odvečnih kilogramov in nezaželjenih maščobnih blazinic. Posledično bo vaša poporodna transformacija veliko hitrejša in manj zahtevnejša.
  • Lažje boste prenašale celotno nosečnost, sam porod pa bo znosnejši. Manj bo prisotnega stresa, imele boste več energije in počutile se boste veliko bolje! Za kar vam bo tudi partner neizmerno hvaležen, ne dvomim.. 😉

 

Okej, zgoraj je navedenih le nekaj razlogov, ki pa se mi zdijo pomembni v takem stresnem obdobju in sploh, če želite po porodu hitreje priti do želene postave. Popolna začetnica ali pa izkušena navdušenka nad gymom – to niti ni pomembno, edina razlika je le v konceptu treninga oz. zahtevnosti le-tega. Za nekatere posameznice bo dovolj že joga in sprehodi. Na drugi strani lahko posameznica, ki ima izkušnje z dvigovanjem uteži, mirno nadaljuje s to vrsto vadbe. Spremenijo se zgolj detajli in to – SEVEDA – da med nosečnostjo ne podiramo osebnih rekordov v mrtvih dvigih ali maratonih. Vaše počutje je vaše edino merilo za treninge/vadbe, a ne pretiravajte.

In ne me razumeti narobe, nosečnost je in bo težka, prav tako sam porod, I know that.. Ampak, ženske zmorete vse, vaš prag bolečine je visoko nad našim.. tam nekje, kjer je naš (moški) ego! :)

Nosečnost in vse kar spada zraven je maraton, zato si zastavite lažje (manjše) dosegljive cilje.. in zapomnite si še nekaj: tega, s čemer se ukvarjate med nosečnostjo, ne počnete samo za svoje zdravje in počutje, temveč tudi za dobrobit vašega malčka.

 

 

P.S.: Preden se odločite za kakršnokoli telesno aktivnost, se posvetujte s svojim zdravnikom in ginekologom. V primeru, da pričakujete dvojčka, je aktivnost še zmeraj priporočljiva, le z manjšimi prilagoditvami pri treningu. Če pa nosite več kot dva, vam pretirano aktivnost odsvetujem J

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja