DIETA – način življenja!

DIETA – način življenja!

Posted by on 20:56 in Davor, treningi, hrana,.. | 0 comments

FEELGOOD NATION!! Pozdravljeni :)

 

It’s been a while odkar sem pisal zadnji prispevek na blogu, ampak sem bil bolj priden na drugih področjih. Vem, vem to ne sme biti izgovor, but still.. V zadnjem času mi veliko prostega časa vzame učenje in študiranje za NSCA – CPT (google it) licenco, ki jo bom v začetku oktobra opravljal v Londonu. Polega tega, mentor/business partner in dober prijatelj skrbi, da so moje knjižne police polne :) za kar sem mu zelo hvaležen.

 

Kakorkoli že, današnja tema ne bo o mojih ciljih in podobnih zadevah, ampak o drugačnem načinu življenja, o hrani in zdravju. Če pričakuješ čudežne in nezdrave recepte za hujšanje, wrong blog my friend..

davor sattler osebni trener

Nezanimivo? Ok, dotaknil se bom tudi nadležnih maščobnih oblog, izgubi cm in kg. Sounds better? I thought so.. :)

Torej, where to start.. ok, začnimo pri maščobah, ki jih zaužijemo s hrano. To, da so maščobe esencialne za optimalno delovanje našega telesa mislim, da ni potrebno poudariti. O tem je bilo napisanega že OGROMNO. Če spremljate blog na www.feel-good.si in prispevke Maria, potem točno veste na kaj ciljam.. SEVEDA, govora je o jajcih, maslu, kokosu, ekstra deviškem oljčnem olju itd.!!

davor sattler osebni trener

Če nadaljujem z beljakovinami, še eden od makronutrientov esencialnih za obnovo/izgradnjo mišičnih celic. Sirotka v prahu, jajca, divji losos, sardele, grški jogurt itd., če naštejem le nekaj od Feelgood recommended.

davor sattler osebni trener

In na koncu še OH-ji oz. ogljikovi hidrati, zadnji od esencialnih makronutrientov. Brez uživanja le-teh ne moremo funkcionirati, trenirati, se dobro regenerirati in še marsikaj. Pa je vse to res?? No, prispeli smo do teme današnjega prispevka! Še zmeraj ni najbolj jasno? Dobro, pa začnimo..

“There are essential amino acids and essential fatty acids, but there is no such thing as essential carbohydrate.”

Vse skupaj se je začelo na mojem letošnjem dopustu, ko sva z Natašo (boljša polovička) prispela v Staro Baško (btw, most peaceful place I’ve seen). Kakorkoli, pričakal naju je Mario.. in to je bil konec mojega high-carb, low-fat in high-protein prehranjevanja (haha). Malo za šalo, večina pa čisto zares. Daleč od tega, da bi jedel slabo in manjvredno hrano, ampak definitivno preveč beljakovin in OH-jev. Kaj je to pomenilo za moje telo? Zaradi treningov v gymu in igranja košarke, so bile moje potrebe po škrobnih živilih in proteinih vse večje.. at least I thought so. ”WRONG!!” – je bil odziv Maria. Zmeda v moji glavi pa očitna..

”Mario, če zmanjšam vnos beljakovin in hidratov, a ne bom pol shujšu in zgubu mišice? Kuko nej igrame basket, kuko nej zdržim? Kaj pa energy level za nemoteno delo s strankami?..” – so bila le nekatera od vprašanj. >>> fast forward >>>

Že isti dan sem namesto šestih obrokov imel LE štiri. Vnos OH-jev je bil zmanjšan pod 30g dnevno (drugače 400g+), vnos beljakovin na 30g na obrok (drugače 300g+ dnevnega vnosa) in vnos maščob povečan na 60g+ na obrok. Na koncu dneva pa večji kalorijski vnos, kot pred tem. ”Ok Sattler, definitivno si brez treninga in s tok več maščobe dubu par kilc in 100% te je zalil!” – No, stvari, ki so se zgodile so bile čisto nasprotje. Ne bom rekel nepričakovano, saj naju je Mario podučeval in nama pomagal pri celotnem procesu, but still..

120g beljakovin, 240g+ maščob in <30g OH dnevno, vsak dan, brez izjeme.. No, mogoče kakšen gram maščobic več haha ghee maslo, kokosovo olje in mleko, mastno meso, mastne ribe, olivno olje (a lot of it), jajca, telečja jetrca.. Rezultati pa sledeči (pri meni): boljše počutje, boljša prebava, mazolji po hrbtu so izginili, bolj sveža in zdrava koža, boljša zbranost in koncentracija, sitost 24/7, veliko manj denarja za hrano in hkrati sva si lahko privoščila kvalitetnejšo hrano.. -5kg telesne teže (od tega glikogen in voda), % telesne maščobe pod 7%. Stvar, ki je bila najbolj fascinantna pa ta, da se je vse skupaj zgodilo v borih 14 dneh :) dejansko je sama sprememba v prehrani izklesala moje telo, as a side effect (!!)..

”Kaj pa Nataša? Pri njej pa najbrž nasprotno?” – Kar se tiče Nataše pa pustim vam, da odločite 😉 -5cm manj v pasu, – 4% telesne maščobe, viscelarna maščoba iz stopnje 3 na 1, alergija na nekatere oreščke in mlečne izdelke je izginila + izboljšave katere so bile opazne tudi pri meni. Vse to v 21 dneh, brez treninga (!!) :) not bad, huh?! Seveda, pri njej je količina vnešene hrane manjša, kot pri meni, it makes sense..

 

Najbrž je marsikdo že ugotovil, da je govora o ketonski/ketogeni dieti. Nadgradnja low carb – high fat diete. Seveda s tem NE ciljam na shujševalne kure in podobna ”sranja”, če mi oprostite na izrazu. Če v googlov brskalnik vtipkate >diet<, lahko dobite 372835 in en zadetek vseh mogočih shujševalnih kur, ki se dolgoročno enostavno ne obnesejo. I don’t buy that.. Govorim o samem načinu in kvaliteti življenja, o izboljšavi le-tega. Kaj je vrednejše od zdravja in dobrega počutja? Seveda, ob tem izgubiti še kakšen kilogram maščobe!!

Če pobrskate po spletu, lahko naletite na zagovornike in tiste, ki spodbijajo kvalitete ketonske diete. No, znanstveno podprtih raziskav o slabosti le-te ne boste našli, ravno nasportno; zdravju najbolj prijazen način prehranjevanja je ketogena dieta. Seveda, najde se tudi dosti dokazov o tem, da so ogljikovi hidrati glavni ”krivci” za marsikatero sodobno bolezen.. don’t get me wrong, za potrebe vrhunskega športa so potrebni! Tudi sam jih potrebujem.. razlika je v tem, da moje telo končno prišlo do spoznanja, kaj narediti z njimi, ko jih zaužijem pred/po treningu, ampak o tem kdaj drugič.. 😉

 davor sattler osebni trener

S pomočjo dr. Feelgooda in vsemi znanstvenimi dokazi, ki mi jih je predložil in mi jih pomagal razumeti, z Natašo sedaj uživava v obrokih, ki so pripravljeni v pičlih 15min (in nič več), eksperimentirava in iščeva nove recepte, kupujeva kvalitetnejše in dražje izdelke ter na koncu meseca vseeno zapraviva polovico manj denarja za hrano :) aja, pa obremenjevanje s tem, kdaj bo moj naslednji obrok je za mano, jem takrat, ko sem lačen. Štetje kalorij? Razen beljakovin, ni potrebe po tem. Skratka, skupaj odkrivava nove razsežnosti ketonske diete. Pozornost je usmerjena na učenje, izpopolnjevanje in delo z mojimi Feelgoodovci (like it should be). Konec koncev moje delo je pomagati ljudem, ampak na način, ki jim omogoča zdravo in življenje polno energije. Dobro počutje bi morala biti prioriteta vsakemu od nas!!

davor sattler osebni trener

 

P.S.: Za nekatere je morda to skrajnost, zame pa ogromen korak naprej v kakovosti življenja. Zgoraj napisano je moje doživljanje procesa in zgolj moje mišljenje. Vsi smo si različni in zagotovo je veliko ljudi, ki ne vidijo nobenega problema v OH-jih, še posebej mladi ljudje.. in nekateri starejši. Seveda so tukaj izvzeti športniki vrhunskega kova, ki se borijo za dosežke/uspehe in denar. V takem primeru velja ”all or nothing”. Toleranca na hidrate je domena vsakega posameznika, katera pa z leti mineva..zdravje je tisto, ki podaljšuje življenje in ne 6-pack – to je samo posledica. 😉


SPECIAL THANKS tebi, Mario, ki me zalagaš z znanjem in podpiraš moje ideje (ne vseh seveda haha). Vem, da biti mentor nekomu, kot sem sam ni lahko :) just keep on goin’!!

BTW, vprašal si me, kaj mi je cilj; biti dober ”weightlifter” & look good ali biti dober trener & healthy & look good. Well, you got my answer.. 😉

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja